FANDOM

Nota biogràficaEdit

La carrera d’en Naoki Urasawa com a mangaka abarca més de 20 anys i l’ha consagrat com un dels autèntics mestres de manga del Japó.

Nascut a Tòquio el 1960, Urasawa va debutar el 1983 i, des de llavors, la seva producció no s’ha aturat. L’obra d’en Urasawa tracta una gran varietat de diferents temes: des d’una comèdia romàntica amb Yawara!, a una història de suspens psicològic amb Monster, passant per una aventura de ciència-ficció amb 20th Century Boys, o per una reinterpretació del treball d’Osamu Tezuka amb Pluto: Urasawa X Tezuka (amb en Takashi Nagasaki com a coautor, supervisat per en Macoto Tezka i amb la cooperació de Tezuka Productions). Molts dels seus llibres han generat populars sèries amb personatges de carn i ossos, programes de televisió i pel·lícules, i el 2008 s’ha estrenat als cinemes una de les tres pel·lícules japoneses, amb actors reals, basades en la sèrie 20th Century Boys.

D’entre els molts guardons que en Naoki Urasawa ha rebut, destaquen el prestigiós Shogakukan Manga Award (tres cops), el Osamu Tezuka Cultural Prize (dos cops) i el Kodansha Manga Award.

2009Edit

Cinturó negre

EnllaçosEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori