FANDOM

Martin.jpg

Jacques Martin

Nota biogràficaEdit

Jacques Martin va néixer el 25 de setembre de 1921 a Estrasburg. Des de molt jove es va interessar per la història, l’art i l’historieta. El 1942, amb el pseudònim “Jam”, va publicar la seva primera historieta, Les aventures du Jeune Toddy. Després de la Segona Guerra Mundial, va anar a Bèlgica a la recerca d’un editor per a les seves creacions. Allà va conèixer Hergé, amb el que va col•laborar en diversos àlbums de Les aventures de Tintin; aquest treball conjunt entre ambdós autors va deixar empremta a l’estil gràfic de Martin.

Cap al 1948 va crear Alix, la seva sèrie més famosa, que situa l’acció a la Roma antiga. Aquest còmic històric es va convertir en el més popular del seu gènere i va ser publicat a diversos països de tot el món.

El 1952 va crear una nova sèrie, el protagonista de la qual, un periodista anomenat Lefranc, era molt semblant a Alix, malgrat que les seves aventures es desenvolupen a l’època contemporània.

Cap a 1998, un problema de vista fa que Martin deixi de dibuixar Alix per passar-li el relleu a Rafael Morales.

2006Edit

Pompeia

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori