FANDOM

Larcenet

Manu Larcenet

Nota biogràficaEdit

Va néixer el 6 de maig de 1969 a Issy-Le-Moulineaux en Les Hauts-de-Seine.

Les primeres coses que va publicar van ser a la revista "Fluide glacial" i poc després en la mateixa editorial va publicar el seu primer àlbum "Soyons fous" que va fer famós el seu particular estil de dibuix i li obrí les portes del món de la BD: Spirou, Dupuis, Glénat, etc..

Amb Nicolas Lebedel funda la seva pròpia editorial: "Les Rêveurs des runes", on hi publica alguns dels seus àlbums més autobiogràfics.

A finals de segle entra a la col·lecció "Poisson Pilote" de Dargaud i hi publica "Les cosmonautes du futur" amb Lewis Trondheim, "Les Entremondes" (2000 - 2001) amb el seu germà Patrice Larcenet, "Temps de chien"(2002) i "Le Combat ordinaire" (2003) en solitari. Durant tot aquest temps va deixar de viure a Paris i se'n va anar a viure al camp i aquesta experiència el va portar a crear la sèrie "El retorn a la terra" amb guió de Jean-Yves Ferri i que fins ara és la única cosa que ha estat publicada en llengua catalana d'aquest dibuixant.

D'entre les coses que ha publicat darrerament en podem destacar les seves àcides crítiques al racisme a "Nic Oumouk" o "Chez Francisque", la seva col·laboració en el univers de "La Mazmorra" amb Joann Sfar i Lewis Trondheim a la sèrie "Donjon Parade" i la seva personal visió de personatges històrics que fa a "Une aventure rocambolesque de …".

D'entre el premis que ha rebut en destaca especialment el de millor àlbum del 2004 a Angouleme pel primer tom de "Le combat ordinaire".

2006Edit

El retorn a la terra 1.L'autèntica vida

El retorn a la terra 2.Els projectes

2007Edit

El retorn a la terra 3.L'ample món

EnllaçosEdit

Épais & Tordu. Blog de l'autor

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori