FANDOM

Carlos.jpg

Carlos Giménez

Nota biogràficaEdit

Nascut a Madrid el 1941, és l’autor més important de la historieta espanyola de les últimes tres dècades. Cronista de la transició política a la trilogia España Una, España Grande i España Libre (1976-1977) i autor del millor retrat interior del món del còmic espanyol a la sèrie Los Profesionales. Tanmateix, és el màxim exponent del còmic autobiogràfic amb la sèrie Paracuellos i amb obres com Barrio o Rambla amunt, Rambla avall(editada originalment en castellà).

A més, ha realitzat, al llarg de la seva dilatada carrera, còmics de diversos gèneres com Dani Futuro, Delta 99, Hom, Koolau el leproso, Érase una vez en el futuro, la sèrie Sexo y chapuza o Jonás.

L’any 2000 va guanyar el Premi al Millor Guió i a la Millor Obra de l’Any per Paracuellos 3 al Saló del Còmic de Barcelona. Dos anys després, se li va atorgar el Premi “Yellow Kid” per tota una vida dedicada a la historieta. De la mateixa manera, el desembre del 2003 li fou concedida la medalla al Mèrit en les Belles Arts, en la seva categoria d’or. El reconeixement fou atorgat pel Ministerio de Educación, Cultura y Deporte per la dedicació de tota una vida.

Durant la celebració del Saló del Còmic de 2005, Giménez va rebre el màxim guardó que es pot rebre en aquest país, el Gran Premi a tota una vida dedicada a la realització d’historietes.

2006Edit

Rambla amunt, Rambla avall

EnllaçosEdit

Carlos Giménez. Pàgina de l'autor.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori