FANDOM

Despertaferro

El comte Despertaferro

Editat en cartoné i d'una alta qualitat gràfica, aquest còmic amb base històrica està narrat amb rigor i pedagogia per tal que els joves lectors de còmics gaudeixin d’un relat ple d’aventures mentre aprenen i coneixen les arrels de la nostra història. Relat que posa de relleu la importància del cavaller Guillem Galceran, el comte Despertaferro, com un dels primers i més decisius comandants dels almogàvers, i que fou valent guerrer, militar destacat, sagaç polític, hàbil diplomàtic però, també, un tirànic i ambiciós senyor feudal... i l’Arnal del mas Pallerols, valent i noble pagès depenent que lluitarà tota una vida per poder aconseguir la condició d’aloer lliure en el senyoriu del seu antic i millor amic de la infància.

Tenim la convicció que la història d’aquests dos personatges, de la Garrotxa medieval, que visqueren el període de màxima expressió del feudalisme català, captivarà als lectors des del primer moment. La història de l’amistat entre dos nois que serà posada a prova pels rols oposats que els va tocar viure. Ells foren peces clau per al que, dos segles més tard, fou el moviment de revolta remença que encapçalà Verntallat, i curiosament, el castell d’Hostoles segueix focalitzant, en ambdós casos, tota la activitat social i militar de la Catalunya central.

El còmic ofereix una secció científica, desenvolupada per la historiadora M. Mercè Homs i Brugarolas, on es parla de la conquesta catalana de Sicília en temps del rei Pere el Gran.

La distribució del còmic la fa, en exclusiva, www.cartescatalanes.cat i la seva xarxa de punts de venda, però es fan moltes presentacions del còmic arreu de Catalunya.

Espero que, quan el llegiu, us agradi molt. Jou Ramírez (l'autor)

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori