FANDOM

Detectiuconan01g

Portada del primer número

Crèdits Edit

Guió i dibuix: Gosho Oayama.

Temàtica: Shonen, Aventures, Acció, Comèdia, Misteri

Traducció: Pece, Jesús i Barba, Núria

Edita: Planeta DeAgostini.

Any d'edició: 2004 - 2008.

Format: 192 pàg. en blanc i negre. Enquadernació rústica. Edició occidentalitzada.

Preu: 7,95 €.

8 toms publicats.

Sinopsi Edit

Shinichi Kudo, un estudiant de 17 anys, és indiscutiblement famós a causa de la seva intel·ligència i agudesa, que li permeten ser conegut com un detectiu per vocació que ajuda desinteressadament a la policia en els casos més difícils. La seva millor amiga, Ran Mouri, l'"obliga" una tarda a portar-la al parc d'atraccions Tropical Land. A la muntanya russa presencien la brutal decapitació d'un home, de la qual Shinichi en va descobrir de seguida el culpable. Després, mentre tornaven a casa, ell observa en secret un tracte sospitós entre uns homes de negre. Un altre home de negre el descobreix, el colpeja i li dóna un verí experimental anomenat APTX4869 (Apotoxina 4869), amb la intenció de matar-lo sense deixar rastre a les autòpsies. Però no va funcionar correctament i va encongir el seu cos a la mida d'un nen d'uns set anys.

Seguint el consell del seu amic i veí, el professor Hiroshi Agasa, Shinichi amaga la seva identitat per evitar que els homes de negre el tornin a descobrir. De seguida va venir Ran, i ràpidament i per accident, Shinichi es posa unes ulleres (treient-li les lents) i s'inventa un nou nom: Conan Edogawa (dels escriptors Arthur Conan Doyle i Edogawa Ranpo (una mena d'imitador japonès d'Edgar Allan Poe)). Llavors Ran li agafa molt afecte de seguida, i Agasa li demana si Conan pot quedar-se amb ella i el seu pare una estona. Ella accepta al moment, trobant en el nen una mena de germanet. I ell posa esperances en què el pare de Ran, Kogoro Mouri, l'ajudi a trobar una solució pel seu problema, ja que també és detectiu, encara que bastant mediocre.

Així doncs, Conan acaba resolent els misteris per ell. Però com que és tan petit, gairebé ningú li fa cas. Pot sobreviure com a nen gràcies als invents que el professor Agasa va fabricant per a ell, com un rellotge que llença petits dards d'anestèsia, o un llaçet amb un eficaç sintetitzador de veu. Així fa adormir en Kogoro, s'amaga darrere seu i posa la seva veu, per tal que tothom escolti les seves deduccions. Així en "Kogoro dorment" s'acaba fent molt famós.

Títols Edit

- 1 - L'Origen de Conan Edogawa - ISBN: 84-674-1106-6

- 2 - La mansió embruixada - ISBN: 84-674-1107-4

- 3 - El misteri de l'habitació tancada - ISBN: 84-674-1108-2

- 4 - Tot desxifrant l'endevinalla ISBN: 84-674-1110-8

- 5 - La primera víctima ISBN: 978-84-674-5540-3

- 6 - La veritat rere la màscara ISBN: 978-84-674-5541-0

- 7 - El secret d'un nom ISBN: 978-84-674-5861-9

- 8 - Sota la màscara ISBN: 978-84-674-5999-9

Notes Edit

Curiositats: A la xarxa de Biblioteques de Barcelona, Detectiu Conan és considerat còmic infantil.

-Està en estudi la publicació de 4 volums més. (ampliant la col·lecció a 12 números)

EnllaçosEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori